פוסט מוצג

מהו דוד שמש חכם?

כמו בכל תחום אחר, גם בכל הנוגע לדודי שמש אנחנו עוברים לעולם חכם יותר בכמעט כל תחום של חיינו כיום, אנחנו עוברים להתבססות על תשתיות חכמו...

יום רביעי, 7 בדצמבר 2016

כיצד מתקינים דוד שמש


 מה הוא דוד השמש ?


דוד שמש הוא אחד הפיתוחים הישראליים המוצלחים ביותר. אף על פי הומצא ע"י בוטנאי שוויצרי עוד בשנת 1777, דוד שמש כפי שאנו מכירים אותו כיום הוא פיתוח ישראלי של דוקטור צבי תבור. הוא חוסך כסף רב, מנצל את האנרגיה הסולארית במיטבה ואחראי על מים חמים באלפי בתים בישראל. הוא פועל כך שצינור מחובר לקצה אחד של צינור העובר בקולט השמש והקצה השני מחובר אל המכל בעזרת צינור נוסף. קרני השמש פוגעות בקולט, אשר נהפכות לאנרגיית חום. כך המים שבצינור מתחממים. המכל ממוקם גבוה מהקולטים, לכן כאשר המים בצינורות הקולטן חמים יותר מהמים שבמכל, המים ייעלו במעלה הצינור לכוון המכל, בעזרת כך תיווצר תחלופה בין מים קרים למים החמים.

 תקלות נפוצות


הצטברות אבנית על גבי גוף החימום או על גבי מאיץ החימום- בדיוק כמו בקומקום במכל יכולה להצטבר אבנית, בדרך זה יתבטא בכך שהמים החמים ייגמרו מהר בדוד.

נזילה בדוד- כאשר הטמפרטורה צונחת מתחת ל- 0 מעלות, ייתכן שנוצרת שכבת קרח  שגורמת למים בצינורות לקפוא ולשבור אותם. סיבה נוספת היא כאשר מתגלה כי הפלאנג' ( צלחת אשר סוגרת את חלקו העליון של הדוד) לא אטום כפי שצריך, בעקבות כך יכולה להיגרם נזילה של מים אשר גורמת לקצר. כדי להחליפו יש לפתוח את הברגים. במידה והברגים מתגלים כחלודים, חייבים להחליף את דוד השמש.


התאימו את הדוד לצרכים שלכם


אם דוד השמש שלכם נמצא בשימוש כבר כ-10 שנים ונוצרות בו תקלות, כדאי לכם להחליפו. כאשר אתם מתקינים את דוד השמש בדקו את כמות השימוש במים בביתכם כדי שתתאימו את גודל המכל לצרכים של הבית וכך גם את המחיר. ישנם דודי שמש בין 80-300 ליטר כאשר נפוצים ביותר בבתים כיום הם כ-150 ליטר. אך במידה ואתם מחליפים בדקו אם מתאים לכם מכל קטן יותר כך תחסכו עליות. ודאו כי החברה אליה אתם פונים בעלת ניסיון, התקנה נכונה של הדוד תבטיח לכם שימוש לאורך שנים רבות.