פוסט מוצג

מהו דוד שמש חכם?

כמו בכל תחום אחר, גם בכל הנוגע לדודי שמש אנחנו עוברים לעולם חכם יותר בכמעט כל תחום של חיינו כיום, אנחנו עוברים להתבססות על תשתיות חכמו...

יום רביעי, 29 במרץ 2017

כיצד בנויים דודי חשמל?

דודי חשמל בנויים על בסיס מערכת חשמלית. תפקידה של המערכת הוא לחמם את המים גם בחורף וגם בקיץ. היתרון הגדול ביותר של הדוד הוא שאין צורך בהתקנת קולטי שמש כדי לחמם את המים. בנוסף, המבנה של הדוד בטיחותי והוא מורכב מהחלקים הבאים:

א. גוף חימום – החלק הכי חשוב של הדוד הוא גוף החימום. גוף חימום חשמלי עשוי צינורית נירוסטה או נחושת. בתוך הצינורית מושחל חוט להב מבודד ממגע ובקצה שלו מותקנים קצוות. חשוב לציין שכל הדודים בישראל מכילים גוף חימום, גם דודי שמש, וזאת על מנת לאפשר להם לפעול בחורף. כמו כן, גופי החימום הם טבולים כדי שיוכלו לבוא במגע עם המים.

ב. מכל המים – אי אפשר להבין כיצד בנויים דודי חשמל מבלי להזכיר את מכל המים. זה המקום שבו המים נאגרים לפני שהם מגיעים לברזים. הדוד יכול לשמש לצריכה פרטית, ביתית, תעשייתית, חקלאית, מסחרית ועוד. המכל הוא בדרך כלל בצורת גליל מוארך עשוי פלדה ובתוכו קיים חומר בידוד תרמי.

ג. צנרת מים – צינורות מתכת אחראים כאמור להעביר את המים מהדוד לברזים ולנקודת הצריכה. ההבדל בין דוד שמש וחשמל הוא שאת הקולטים של הראשון מתקינים מחוץ לבית ולכן הצינורות צריכים לעבור דרך ארוכה יותר, לעומת השני שמותקן בתוך הבית ולכן המים מתחממים יחסית במהירות.

התקנת דוד בצורה בטיחותית


התקנה של דודי חשמל בתוך בתים או מבנים מחייבת מטבע הדברים עמידה בסטנדרטים מחמירים מאוד של בקרת איכות. סטנדרטים אלו קובעים את עמידות הדוד מפני בלאי, שחיקה ונזקים נוספים. התקנה מקצועית יכולה למנוע מהדוד להתפוצץ ולהגן מפני נזילות ורטיבות. התקנה של הדוד בצורה בטיחותית היא בדרך כלל חלק בלתי נפרד מהשירות שניתן על ידי חברות מקצועיות, אך חשוב לבדוק שהוא אכן מגולם במחיר.
מבחינת הלקוח, היכרות עם המבנה של דודי חשמל יכולה להיות פקטור משמעותי בהשוואה עם דודי שמש. ברוב הבתים בישראל יש דודי שמש