פוסט מוצג

מהו דוד שמש חכם?

כמו בכל תחום אחר, גם בכל הנוגע לדודי שמש אנחנו עוברים לעולם חכם יותר בכמעט כל תחום של חיינו כיום, אנחנו עוברים להתבססות על תשתיות חכמו...

יום שני, 30 באוקטובר 2017

החלפת חמם בדוד - כיצד מבצעים זאת

הכירו את החלק החשוב בדוד


דוד חשמלי ודוד שמש, שניהם מכילים מנגנון חשמלי לחימום המים שמתאפשר על ידי גוף החימום. גוף החימום פועל בהנעה חשמלית ממש כמו קומקום גדול והוא זה שמעלה את חשבון החשמל שלנו משמעותית בחודשי החורף. גוף החימום יכול לגלות בעיות רבות במהל חייו, כאלו שיחייבו אתכם לפתרון מהיר אם אתם רוצים מקלחת חמה. למעשה, החלפת גוף החימום יכולה להיות עצמאית לחלוטין בסדר פעולות יחסית פשוט.

החלפת חמם בדוד - כיצד מבצעים זאת?


·         החלפת החמם אינה אורכת זמן רב ואינה מסובכת אך עדיין קיימת מחלוקת האם כל אדם יכול לבצע אותה או שכדאי מאוד להיעזר בחשמלאי או טכנאי דוד שמש מקצועי. חשוב מאוד להיזהר עם כל הכבלים והחיבורים כיוון שהם יכולים להיות סכנת חיים בעיקר עקב המתאר המימי של דוד השמש אך בעבודה זהירה עם ציוד מתאים אין סיבה שלא תבצעו אותה לבד, אך ורק בתנאי שיש לכם ידע בסיסי בתחום וזוג 'ידיים טובות'.

·         ההחלפה חייבת להתחיל בפתיחה של הדוד. זה יכול להיות רגע מרגש עבורכם כשסוף סוף תבינו איך הדוד נראה מבפנים. הדוד ייפתח לחלוטין מה שמצריך סגירה של ברז המים וריקון של כל המים שבפנים. רק אחרי שכל המים התנקזו אפשר לראוות את החמם בבירור כאשר גם האבנית, אחת מהבעיות הראשיות והורסת חממים סדרתית, התרוקנה ואינה מפריעה.

·         יש לפרק את החמם הישן ולהתקין את החדש. לא מדובר בחיבורים מסובכים מידי ובאמצעות הברגה ניתן להתקין אותו במהירות. לאחר מכן חשוב לסגור את הדוד היטב, לפתוח את הברז ולוודא שאין נזילה.

כל כמה זמן צריך החליף את החמם?



היות וגוף החימום הוא אחד המוקדים הבעייתיים ביותר שיש מכל חלקיו של הדוד גם ההחלפה שלו נעשית בצורה תדירה יותר. יש האומרים שצריך להחליף את גוף החימום כל שנתיים או שלוש, יש טכנאי דודי שמש שימליצו לכם להחליף כל שלוש עד חמש שנים ויש כאלו שיאמרו לכם את הפתרון הכי חסכוני שיש: להחליף רק כשבאמת צריך. אמנם לחכות שתהיה בעיה זה לא תמיד פתרון טוב אך גם החלפה כל כמה שנים לא מחויבת מן המציאות ולכן חשוב להיות קשובים לבעיות שיש בדוד ולבצע בדיקות תקינות לפחות אחת לשנה. בדיקה קצרה תוכל לחסוך לכם כאבי ראש רבים בהמשך.