פוסט מוצג

מהו דוד שמש חכם?

כמו בכל תחום אחר, גם בכל הנוגע לדודי שמש אנחנו עוברים לעולם חכם יותר בכמעט כל תחום של חיינו כיום, אנחנו עוברים להתבססות על תשתיות חכמו...

יום ראשון, 24 בנובמבר 2019

תקלות שיכולות להיות בדוד שמש


אין ספק שדודי שמש בלת אביב  הוא אחד המתקנים הכי יעילים שיש ולמעשה מדובר על מערכת יעילה מאוד שחוסכת לנו עלויות ובעיות רבות מהשגרה. עם זאת חשוב לזכור כי התקלות הללו יכולות להיות הרבה יותר קשות במצבים מסוימים בעיקר בשל הזנחה ואי תחזוקה נכונה. זה הזמן להכיר כמה מהתקלות.

יכולה להיות נזילה מהצנרת
אחת התקלות הכי פשוטות שיכולות להיות היא נזילה מהמערכת של דוד השמש. אמנם דוד השמש יכול להיות עמיד וחזק מאוד אך בכל זאת יש לו מערכת של צינורות שמסדרת לנו את המים החמים בכל רגע נתון והצנרת הזו יכולה לסבול מנזילה. למה שתהיה נזילה? יש לכך הרבה סיבות כמו למשל צינור ישן שכבר אבד עליו הקלח, ציפור שכרסמה את הצנרת, צינור שהתייבש בגלל השמש וגם כי הוא ישן יותר וכן  הלאה. צינור יכול גם לא להיות מחובר ולמעשה זו תקלה שיכולה להיות בעיקר בגלל התקנה לקויה של המתקין שכנראה התרשל בתפקידו. הנזילה יכולה להיות מכל חלק במערכת.
דודי שמש בתל אביב


יכול להיות שתהיה אבנית בדוד
יש מצב שדווקא האבנית היא זו שתיצור בעיות. הבעיות יכולות להיות קשות מאוד אך הבעיה היא שהן נמשכות לאורך זמן ולא תמיד נבין שמדובר באבנית. למשל, יכול להיות שהחימום של דוד השמש, החשמלי, יהיה לקוי לאורך זמן ולא תקשרו בינו לבין האפשרות שיש אבנית על גוף החימום. האבנית יכולה להיות גם בגוף החימום וגם בפנל הסולרי אך על הפנל הסולרי נדבר בהמשך. כאשר מצטברת אבנית על גוף החימום אתם למעשה יכולים לסבול מאוד מהאפשרות הזו. חשוב לזכור כי האבנית יכולה להיות הרבה יותר בעייתית אם תתעלמו ממנה כי היא מצטברת עם השנים.

הפנל הסולרי יכול להיסתם
פנל סולרי הוא אחד מהאמצעים היעילים והמשתלמים ביותר אנרגטית שיש אך בסופו של דבר הוא יכול להיסתם גם בגלל אבנית. האבנית יכולה להיות הרבה יותר בעייתית ממה שאתם חושבים עוד אפילו יותר מאשר על גוף החימום. כאשר גוף החימום מלא באבנית החימום החשמלי שלכם יהיה לקוי ויש סיכוי שבחורף תתחילו לשים לב שהוא מתאמץ יתר על המידה. לעומת זאת כאשר יש אבנית בצנרת הדקה של הפנל הסולרי זה הופך להיות הרבה יותר קשה לזיהוי כיוון שלא קל לשים לב שהמים לא מתחממים היטב בגלל השמש.

יכול להיות שגוף החימום נהרס
יש מצב שגוף החימום נהרס. כאשר גוף החימום נהרס למעשה החימום החשמלי של דוד השמש לא יעבוד. יכול להיות שהוא יעבוד בצורה מקרטעת ויכול להיות שחשבון החשמל שלכם יתנפח הרבה יותר ממה שאתם רגילים בגלל מאמץ היתר שלו. לכן חשוב מאוד לבדוק את גוף החימום כל כמה שנים ובעיקר כאשר אתם מגלים שיש סימן כלשהו או חשד כלשהו לבעיה. חשוב לזכור כי גוף החימום יכול להיות הרבה יותר בעייתי ממה שאתם חושבים כי הוא יכול גם לקצר את הבית ואז מערכת החשמל שלכם יכולה להינזק. גוף חימום שנהרס יכול להיהרס גם בגלל שהוא ישן וגם בגלל שהוא לעתים מלא באבנית.

דוד שמש יכול לגרום לקצר
דודי שמש בתל אביב יכול לגרום לקצר כאשר הוא פועל במנגנון החשמלי שלו. בדרך כלל הקצר נגרם או מגוף החימום או מהתרמוסטט. התרמוסטט הוא מתקן קטן שאמור לווסת את הטמפ' של המים. הטמפ' של המים צריכה להיות בטווח המתאים וכאשר היא מגיעה לערך המקסימלי התרמוסטט מפסיק את פעולתו של גוף החימום. אם מערכת החשמל קופצת מיד כאשר אתם מפעילים את החימום החשמלי מדובר על קצר בגוף החימום. אם התרמוסטט הוא זה שמקצר הקצר אמור להופיע רק כאשר הוא נכנס לפעולה בערך אחרי 20 עד 60 דקות, תלוי בגודל הדוד ובמשך זמן החימום שלו.