פוסט מוצג

מהו דוד שמש חכם?

כמו בכל תחום אחר, גם בכל הנוגע לדודי שמש אנחנו עוברים לעולם חכם יותר בכמעט כל תחום של חיינו כיום, אנחנו עוברים להתבססות על תשתיות חכמו...

יום שני, 22 ביוני 2020

דודי שמש בתל אביב


תל אביב היא עיר לחה, חמה ומרכזית שממוקמת על מישור החוף. כתוצאה מהמאפיינים הללו של העיר העברית הראשונה, יש גם המון יתרונות לשימוש נכון בדודי שמש – ובדיוק בזה יעסוק המאמר הבא
בחירה נכונה של דודי שמש מתייחסת בין היתר למיקום הגיאוגרפי. ברמת המיקרו, התייחסות למיקום הגיאוגרפי תקבע למשל איפה להציב את קולטי השמש על הגג. בנוסף, יש להתייחס לתנועת השמש מעל המבנה כדי לנצל כמה שיותר אנרגיה וחום על מנת לחמם את המים שעוברים לאחר מכן בצינורות ומגיעים לברזים. אבל ברמת המאקרו, חשוב להביא בחשבון גם את המיקום של העיר שבה רוצים להתקין את דודי השמש.

מה מיוחד בהתקנת דודי שמש בתל אביב?

דודי שמש בתל אביב הם דוגמא מעולה לאופן שבו העיר משפיעה על האפקטיביות של פעולת חימום המים. הנה למשל כמה מאפיינים מיוחדים של התקנת דודי שמש מן הסוג הזה בעיר העברית הראשונה:
א. לחות גבוהה – הלחות הגבוהה לא משפיעה ישירות על האפקטיביות של דודי שמש. מצד שני, לחות מוגברת כמו שיש בתל אביב כמעט לכל אורך השנה בהחלט עלולה להאיץ את הבלאי הטבעי של חלקי הדוד. כתוצאה מכך, חשוב להביא בחשבון את סוג חומרי הגלם שבהם משתמשים על מנת להקים דודי שמש בתל אביב ורצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי האפשרויות השונות שעל הפרק.
ב. חוף הים – תל אביב היא לא רק עיר מרכזית, אלא גם כזו ששוכנת וממוקמת ממש על מישור החוף של הים התיכון. כפועל יוצא מכך, אפשר להשיג לאורך רוב השנה שעות שמש רבות שמגיעות היישר אל הקולטים שנמצאים על הגגות. אם רוצים ליהנות מהיתרונות הללו של הקרבה אל חוף הים, צריך להתקין דוד שמש איכותי ועם תקופת אחריות ארוכה.
ג. עלויות – הטעות הנפוצה גורסת שתל אביב היא עיר יקרה. אז נכון שמחירי השכירות והנדל"ן בתל אביב גבוהים יותר מערים אחרות בישראל, אך היא מציעה יתרונות אחרים. ספציפית בהתקנת דודי שמש בתל אביב, אפשר לנצל את התחרות בין אנשי המקצוע על מנת להתמקח על המחיר. אם יודעים בדיוק מה רוצים ומציבים סדר עדיפויות ברור, לא אמורים לשלם ביוקר על דוד שמש איכותי גם בעיר לכאורה יקרה כמו תל אביב.

כל כמה זמן מחליפים דודי שמש?

תל אביב היא עיר שמתאפיינת בתחלופה גבוהה יחסית של שוכרים ודיירים. כפועל יוצא מכך, יש בעלי דירות שמעדיפים לא להשקיע בדודי שמש איכותיים אלא לנסות לחסוך בהוצאות. עם זאת, זו טעות שעלולה לעלות ביוקר. אם לא משקיעים מלכתחילה בדוד שמש שמתאים לאחוזי הלחות ולטמפרטורות הממוצעות של תל אביב, הבלאי עלול להיות מוגבר והתחלופה של הרכיבים השונים תהיה אינטנסיבית יותר.

עלויות התקנה והובלת דוד שמש

דודי שמש בתל אביב מסופקים על ידי חברות שונות. בגלל התחרות בין החברות השונות, יש ללקוחות אפשרות להשיג תנאים מועדפים גם על עלויות ההתקנה וההובלה. מצד שני, צריך לזכור שעלות ההתקנה היא אינדיבידואלית: אם אין נגישות נוחה לגג, סביר להניח שאנשי המקצוע יגבו תוספת מחיר עבור ההתקנה.

היתרונות של דוד שמש

בסופו של דבר, תל אביב מוכיחה מעל לכל ספק סביר את היתרונות של דוד שמש. למרות שישראל היא ממילא מדינה חמה, תל אביב ספציפית מאפשרת לנצל עד תום את היתרונות של שיטת החימום המבוססת על אנרגיית השמש. חוץ מזה, בתל אביב יש תחרות שפועלת לטובת הלקוחות ומאפשרת להם לחסוך בהוצאות.