פוסט מוצג

מהו דוד שמש חכם?

כמו בכל תחום אחר, גם בכל הנוגע לדודי שמש אנחנו עוברים לעולם חכם יותר בכמעט כל תחום של חיינו כיום, אנחנו עוברים להתבססות על תשתיות חכמו...

יום שבת, 8 באוגוסט 2020

שאלות נפוצות בעולם דודי שמש

 

טל סחר מייצרת דודי שמש חזקים במיוחד. דוד שמש הוא נכון להיום פתרון חימום המים הנפוץ ביותר בישראל בגלל שמדובר במדינה עם אקלים חם וים תיכוני שבה כמעט לכל אורך השנה אפשר לחמם את המים בעזרת ניצול האנרגיה הסולארית, רוב מוחלט של בעלי הבתים הפרטיים בוחרים לעשות זאת באמצעות דוד ייעודי. מן הצד השני של המתרס, זה גם מה שמסביר למה יש המון שאלות נפוצות סביב העולם הזה.


הנה למשל כמה שאלות נפוצות שבעזרת התשובה עליהן אפשר להכיר לעומק את היתרונות, המאפיינים והתכונות של דודי שמש:

א. איך הדוד מחמם את המים – הדוד מורכב ממכל מים וקולטני שמש. בנוסף, בתוך הדוד יש גוף חימום חשמלי שאחראי על חימום המים כאשר אין מספיק אנרגיה של השמש שאותה ניתן לנצל. בכל שאר הזמן, קולטני השמש בולעים את קרני השמש ומעבירים את החום אל הצינורות, שלאחר מכן מגיעים אל הברז.

ב. איך יודעים איזה מכל או דוד מתאים לבית – הנפח של מכל המים יקבע כמה נפשות יוכלו להשתמש במים החמים. שימוש סטנדרטי מתייחס למשל לצריכת 30-40 ליטר של מים חמים ביום עבור אדם בוגר, או במילים אחרות דוד של 120 ליטר שאמור להתאים למשפחה של 3-4 נפשות. לשם השוואה, דוד קטן של 60 ליטר יעשה את העבודה עבור בית שבו חי זוג.

ג. כל כמה זמן מחליפים את הדוד – שחיקה של הדוד, המכל, הצינורות, הקולטנים או המרכיבים האחרים נגרמת בגלל החשיפה הממושכת לשמש ולתנאי מזג האוויר. אם רוצים לדעת האם הגיע הזמן להחליף את הדוד או את החלקים השונים שלו, ניתן לעשות זאת באמצעות מעקב אחר רטיבות וכתמי נזילות.

כמה עולה דוד חדש?

שאלת מיליון הדולר בעולם דודי השמש היא כמה יעלה להרכיב אותם. זו שאלה שתקפה במעבר לבית חדש, אחרי תקלה בדוד הקיים או בכל מקרה שבו יש שינויים בדרישות ובצרכים.

עם זאת, אין עליה תשובה חד משמעית כי צריך לבחון כל מקרה לגופו. בפועל, המחיר נקבע לפי גודל הדוד, סוג היצרן ותקופת האחרית

מעוניינים לרכוש\להחליף דוד שמש או דוד חשמל? היכנסו לאתר שלנו