פוסט מוצג

מהו דוד שמש חכם?

כמו בכל תחום אחר, גם בכל הנוגע לדודי שמש אנחנו עוברים לעולם חכם יותר בכמעט כל תחום של חיינו כיום, אנחנו עוברים להתבססות על תשתיות חכמו...

יום ראשון, 6 בנובמבר 2016

מדוע דוד השמש לא מחמם



דודי שמש משפרים בצורה משמעותית את איכות חיינו- אולם רק כאשר הם פועלים


דודי שמש מאפשרים לנו לנצל את אנרגיית השמש לשם חימום מים, כך שנוכל ליהנות ממים חמים לאורך כל שעות היום בימים שמשיים מבלי להשתמש בחשמל לשם חימומם. במקרים בהם דוד השמש אינו מחמם את המים כראוי, חשוב לדעת לזהות את התקלה בכדי שניתן יהיה לתקן אותה כמה שיותר מהר ולחזור ליהנות מיתרונות הדוד.


אז אילו סיבות יש להפסקת חימום של דודי שמש?


תקלה בגוף החימום


 גוף החימום של הדוד הינו החלק שמחמם את המים, והוא החלק הנוטה ביותר לתקלות בדודי שמש. חלק זה מתקלקל בעיקר בשל הצטברות אבנית סביבו אשר מונעת פעולה תקינה שלו. בכדי לתקן בעיה זו, כל שיש לעשות הינו להחליף את גוף החימום, אולם מומלץ לבצע גם ניקוי אבנית בדוד בכדי להימנע מהישנות הבעיה במהירות והרס גוף החימום החדש.


תקלה בתרמוסטט


התרמוסטט בדוד הינו החלק האחראי על ויסות הטמפרטורה בו- פעולה חשובה ביותר הן לשם חימום המים והן לשם מניעת נזק לדוד על ידי חימום יתר. לרוב, התרמוסטט מווסת את המים לחום של 65 מעלות, אולם במקרים בהם הוא מתקלקל בשל שימוש רב בדוד או פגיעה חיצונית, הדוד עלול להפסיק לחמם את המים לחלוטין או לחמם אותם לטמפרטורה נמוכה מהרצוי. במקרה זה, יש להחליף את התרמוסטט.

נזילה


 חלקים שונים בדוד אחראיים לאטימותו, אולם הם נשחקים עם השנים ועלולים להוביל לנזילה. נזילות אלו גורמות לקצרים בדוד אשר משפיעים על פעולת החימום, והן מתחלקות לשני סוגים- נזילות מהפלאנג', אשר ניתן לתקן על ידי החלפתו, ונזילות מגוף הדוד אשר מחייבות החלפה של הדוד כולו.


הכרת הסיבות להפסקת פעולת החימום של הדוד מסייעת בתיקונן בהקדם



כאשר מודעים לסיבות אשר עלולות לגרום לבעיות בפעולת החימום של דוד שמש, קל יותר לזהות אותן כאשר הן מתרחשות ולטפל בהן בהתאם בהקדם האפשרי, כאשר בכל מצב מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בתחום לשם ביצוע העבודה הטובה ביותר. 

המאמר נכתב באדיבות  טל סחר- דוד שמש החזק במדינה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה