פוסט מוצג

מהו דוד שמש חכם?

כמו בכל תחום אחר, גם בכל הנוגע לדודי שמש אנחנו עוברים לעולם חכם יותר בכמעט כל תחום של חיינו כיום, אנחנו עוברים להתבססות על תשתיות חכמו...

יום רביעי, 5 באוקטובר 2016

5 טיפים לבחירת דוד שמש חדש לבית

ברוב הבתים ניתן למצוא כיום דודי שמש, וחשוב לדעת כיצד לבחור אחד


דודי שמש משפרים בצורה משמעותית את איכות חיינו, ומאפשרים לנו ליהנות ממים חמים מבלי לעשות שימוש בחשמל לשם חימומם בימים שמשיים, אשר במדינת ישראל הינם רוב ימי השנה, אולם בכדי ליהנות מדוד שכזה בצורה הטובה ביותר, חשוב לדעת כיצד לבחור אותו מראש.


אז הנה 5 טיפים לבחירת דוד שמש


·         גודל הדוד: ראשית, חשוב לדעת להתאים את גודל הדוד לגודל המשפחה כדי שכולם יוכלו ליהנות ממים חמים. הגדלים הסטנדרטיים של דודי שמש הינם של 80, 120 ו 150 ליטרים, כאשר ניתן למצוא דודים גדולים יותר. כל אדם זקוק לכשלושים ליטרים של מים, ובכדי לקבוע את נפח הדוד הדרוש שלכם יש להכפיל את מספר הנפשות בבית ב30 ולבחור בדוד בעל הנפח הגדול יותר מהמספר שהתקבל.

·         תו תקן: תו התקן לדודי שמש על פי מכון התקנים הישראלי הינו תו תקן 579.2. אמנם ניתן למצוא דודי שמש ללא תו תקן בשוק, אשר יהיו גם זולים יותר, אולם במקרים רבים הם יפעלו פחות טוב ויגרמו לבעיות רבות, ולכן כדאי להימנע מהם ולרכוש דוד בעל תו תקן.

·         חומר בידוד: נעשה שימוש בחומרי בידוד שונים בדודי שמש של חברות שונות, אשר משפיעים על פעילות הדוד. חומר הבידוד המומלץ ביותר לשימוש הינו פוליאוריטן מוקצף, ומומלץ לרכוש דוד המכיל אותו.

·         אחריות: תמיד כדאי לקנות דוד בעל אחריות, היות ותקלות בדודי שמש עלולות להיות יקרות ומורכבות לתיקון, ואחריות על הדוד יכולה לחסוך לכם עשרות ומאוד שקלים בשנה.

·         ציפוי: ציפוי אמיל אינו קיים בכל דודי השמש, אולם הוא משפיע על איכות המים ומספק מים נקיים יותר. מסיבה זו, מומלץ לבחור בדוד שמש בעל ציפוי מסוג זה על פני דודי שמש בעלי ציפויים אחרים או ללא ציפוי כלל.


טיפים פשוטים אלו יסייעו לכם בבחירת הדוד המתאים לביתכם



בעזרת טיפים אלו, תוכלו לבחור את דוד השמש הטוב ביותר עבור ביתכם ומשפחתכם, וליהנות ממנו לאורך שנים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה