פוסט מוצג

מהו דוד שמש חכם?

כמו בכל תחום אחר, גם בכל הנוגע לדודי שמש אנחנו עוברים לעולם חכם יותר בכמעט כל תחום של חיינו כיום, אנחנו עוברים להתבססות על תשתיות חכמו...

יום שבת, 19 באוגוסט 2017

כיצד פועל דוד חשמלי

דוד חשמל או דוד שמש?


אנשים רבים בטוחים שדוד שמש הוא הדוד היחידי שיכול להיות מותקן ולא מבינים שיש שני סוגים של דודים. לא מדובר כאן על חימום בגז שמוצת על ידי ניצוץ חשמלי, ההתקן המפורסם שנתפש בישראל כמסוכן, אלא על דוד שדומה מאוד לדוד השמש הרגיל אך למעשה אין לו יכולת חימום באמצעות קרני השמש. דוד זה נקרא דוד חשמלי והוא נפוץ בישראל בעיקר בדירות שכורות, בעיקר דירות מפוצלות, כאשר היעילות שלו יכולה להיות טובה יותר, ההתקנה שלו פשוטה יותר וגם חימום המים נעשה בצורה מהירה יותר.

כיצד פועל דוד חשמלי?


·         לדוד חשמלי אין פאנלים סולריים כמו לדוד שמש והוא פועל אך ורק על חשמל. הכול מתחיל ממיכל מים ממש כמו מיכל מים של דוד שמש, רק שכאן מדובר על מיכל קטן יותר ולכן החימום נעשה בצורה יעילה ומהירה יותר. את גודל המיכל אפשר להתאים לפי כמות הנפשות בבית כאשר עיקר ההפעלה היא כמובן למקלחת חמה בחורף.

·         חשוב לציין שבעזרת דוד חשמלי יש צורך להפעיל את הדוד בכל עונות השנה גם אם רוצים מקלחת חמה בקיץ. גם אם יהיה בחוץ חמסין של ארבעים מעלות המים במיכל לא יתחממו. אם הדוד החשמלי נמצא בגלל יכול להיות שהמים יהיו חמימים אך פעמים רבת הדוד נמצא בתוך הדירה כאשר יש לו גומחה משלו שמבודדת את המים.

·         כדי לחמם את המים שנמצאים במיכל יש צורך להדליק את המפסק. המפסק שנמצא בתוך הבית מחמם את המים באופן חשמלי על ידי גוף חימום שנמצא בתוך המיכל. ההרתחה של המים מתבצעת ביחד עם תרמוסטט שמאזן את הטמפרטורה. אי אפשר לחמם יותר מ65 מעלות כיוון שילדים יכולים לסבול מכוויות. אם אין תרמוסטט בדוד החשמלי כדאי שתדאגו לאחד.

מהמיכל ישר לברזים



המים במיכל מתחממים במהירות ודוד בסדר גודל ממוצע מתחמם למקלחת או שתיים תוך חצי שעה, בניגוד לדוד שמש גדול שבתקופת החורף לוקח לו לפחות שעה. אחרי שמיכל המים התחמם אתם יכולים לפתוח את הברז ודרך הצנרת של הדוד, המים ירו מהמיכל עד לצנרת הביתית ואתם תיהנו ממים חמים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה