פוסט מוצג

מהו דוד שמש חכם?

כמו בכל תחום אחר, גם בכל הנוגע לדודי שמש אנחנו עוברים לעולם חכם יותר בכמעט כל תחום של חיינו כיום, אנחנו עוברים להתבססות על תשתיות חכמו...

יום שלישי, 14 באוגוסט 2018

דודי שמש ברמלה


יש סיבה מדוע דודי שמש ברמלה, ברחובות, בנס ציונה ובכל עיר אחרת בישראל מעטרים כל בית ובית. הם נמצאים תמיד בגג ועושים את עבודתם בצורה שקטה ונאמנה, אך מי באמת זקוק להם ועד כמה הם באמת שימושיים? זה הזמן לגלות על נפלאות דודי השמש ועל הצורך החשוב בהם.

דודי שמש למגזר הפרטי


אם יש מגזר אחד שמשתמש בדודי שמש יותר מכולם הוא כמובן המגזר הפרטי. הסיבה לכך ברורה, דודי השמש חסכוניים במיוחד וכל משפחה בישראל רוצה לקבל חשבון חשמל כמה שיותר נמוך בסוף החודש. לפי החוק במדינת ישראל כל בית מגורים צריך להכיל דוד שמש כאשר הפינוי של הדוד הישן בהתקנת דוד שמש חדש הוא באחריות אותה חברה שמתקינה, כך שהצרכן לא צריך לדאוג מהבחינה הזו כלל וכלל. דוד השמש משמעותי במיוחד לא רק בגלל החיסכון הרב שלו בצריכת החשמל אלא גם יתרון אקולוגי חשוב לשמירה על סביבה בריאה שאינה מזדהמת מצריכת החשמל.

האם תמיד אפשר להתקין דוד שמש?


התקנת דודי שמש בבתי מגורים לא תמיד תהיה פשוטה כל כך כמו שנדמה כי יש לא מעט גורמים שיכולים לפגוע בה. למשל, יש גגות רעפים שקשה מאוד להתקין בהם דוד שמש ולכן יש צורך למצוא פתרונות יצירתיים, כמו למשל מיקום מיכל דוד השמש בתוך עליית הגג ומעבר הצינורות מהפאנל הסולארי שיהיה על שטח הגג ועד אליו. כמו כן, לעתים יש צל רב על הגג בגלל מתקנים שונים שיש בו או המבנה שלו, מה לא מאפשר התקנת קולט שמש במקום שבו קרני השמש ייגעו בו. בנוסף, יכול להיות שהגג יהיה רחוק מאוד מהדירה, ואז דוד שמש מחליף חום יהיה הפתרון לחימום יעיל ונוח.

דודי שמש למגזר העסקי


דודי שמש ברמלה אמנם נפוצים בעיקר במגזר הפרטי אך גם במגזר העסקי מרבים להשתמש בהם. בדרך כלל מדובר בעסקים שצריכים מים חמים כמו למשל בריכות ציבוריות, בנייני משרדים עם מקלחות וכן הלאה. חשוב לזכור כי חימום בריכה באמצעות האנרגיה הסולארית היא משימה הרבה יותר מורכבת ולשם כך נפוץ מאוד להשתמש גם במשאבות חום ולא רק בדודי שמש. דודי השמש אמנם מבצעים עבודה נפלאה ובעיקר כאשר מותקנים כמה וכמה פאנלים סולריים, אל משאבות החום מייעלות אותם עוד יותר והחימום הופך להיות חסכוני ומהיר יותר.

כיצד נתאים את הצורך בדוד השמש לדוד עצמו?


הצורך בדודי שמש ברמלה חייב יכול להשתנות בין משפחה ומשפחה ובין עסק לעסק. אם נביט לרגע על דודי שמש שמיועדים לבתי אב בישראל, יש צורך לבחון את השימוש של המשפחה במים החמים כדי להתאים אותו בצורה הכי טובה שיש לחיסכון רב יותר בחשמל. למשל, משפחה גדלה תצטרך דוד שמש גדול של 200 ליטרים כדי שיהיה להם מספיק מים חמים להתקלח בזה אחר זה, לעומת משפחה קטנה שתוכל להסתפק בדוד של 80 עד 100 ליטרים בממוצע. כמו כן, גם לאופי וזמני המקלחת משפיעים, שכן מי שמתקלח מהר יותר ומי שמתקלח בזמנים שונים ביום יסתפק בדוד קטן.

אתם צריכים דודי שמש עמידים


הצורך בדודי השמש זה דבר אחד והעמידות של דודי השמש זה דבר אחר. כדי להרוויח דוד שמש איכותי לטווח הארוך, לא מספיק שתבחרו דוד שמש אלא שתבחרו דודמחברה מוכרת וחומרים עמידים. ישנם דודי באיכויות משתנות מאוד, כאלו עם טכנולוגיות מתקדמות יותר ואמצעים חדישים לאבחון ופתרון בעיות וכדאי מאוד גם להתקין כל מיני אביזרים כמו טיימר לדוד או מסנן אבנית כדי להימנע מנזקים בעתיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה