פוסט מוצג

מהו דוד שמש חכם?

כמו בכל תחום אחר, גם בכל הנוגע לדודי שמש אנחנו עוברים לעולם חכם יותר בכמעט כל תחום של חיינו כיום, אנחנו עוברים להתבססות על תשתיות חכמו...

יום רביעי, 7 בדצמבר 2016

כיצד מתקינים דוד שמש


 מה הוא דוד השמש ?


דוד שמש הוא אחד הפיתוחים הישראליים המוצלחים ביותר. אף על פי הומצא ע"י בוטנאי שוויצרי עוד בשנת 1777, דוד שמש כפי שאנו מכירים אותו כיום הוא פיתוח ישראלי של דוקטור צבי תבור. הוא חוסך כסף רב, מנצל את האנרגיה הסולארית במיטבה ואחראי על מים חמים באלפי בתים בישראל. הוא פועל כך שצינור מחובר לקצה אחד של צינור העובר בקולט השמש והקצה השני מחובר אל המכל בעזרת צינור נוסף. קרני השמש פוגעות בקולט, אשר נהפכות לאנרגיית חום. כך המים שבצינור מתחממים. המכל ממוקם גבוה מהקולטים, לכן כאשר המים בצינורות הקולטן חמים יותר מהמים שבמכל, המים ייעלו במעלה הצינור לכוון המכל, בעזרת כך תיווצר תחלופה בין מים קרים למים החמים.

 תקלות נפוצות


הצטברות אבנית על גבי גוף החימום או על גבי מאיץ החימום- בדיוק כמו בקומקום במכל יכולה להצטבר אבנית, בדרך זה יתבטא בכך שהמים החמים ייגמרו מהר בדוד.

נזילה בדוד- כאשר הטמפרטורה צונחת מתחת ל- 0 מעלות, ייתכן שנוצרת שכבת קרח  שגורמת למים בצינורות לקפוא ולשבור אותם. סיבה נוספת היא כאשר מתגלה כי הפלאנג' ( צלחת אשר סוגרת את חלקו העליון של הדוד) לא אטום כפי שצריך, בעקבות כך יכולה להיגרם נזילה של מים אשר גורמת לקצר. כדי להחליפו יש לפתוח את הברגים. במידה והברגים מתגלים כחלודים, חייבים להחליף את דוד השמש.


התאימו את הדוד לצרכים שלכם


אם דוד השמש שלכם נמצא בשימוש כבר כ-10 שנים ונוצרות בו תקלות, כדאי לכם להחליפו. כאשר אתם מתקינים את דוד השמש בדקו את כמות השימוש במים בביתכם כדי שתתאימו את גודל המכל לצרכים של הבית וכך גם את המחיר. ישנם דודי שמש בין 80-300 ליטר כאשר נפוצים ביותר בבתים כיום הם כ-150 ליטר. אך במידה ואתם מחליפים בדקו אם מתאים לכם מכל קטן יותר כך תחסכו עליות. ודאו כי החברה אליה אתם פונים בעלת ניסיון, התקנה נכונה של הדוד תבטיח לכם שימוש לאורך שנים רבות.


יום ראשון, 6 בנובמבר 2016

מדוע דוד השמש לא מחמם



דודי שמש משפרים בצורה משמעותית את איכות חיינו- אולם רק כאשר הם פועלים


דודי שמש מאפשרים לנו לנצל את אנרגיית השמש לשם חימום מים, כך שנוכל ליהנות ממים חמים לאורך כל שעות היום בימים שמשיים מבלי להשתמש בחשמל לשם חימומם. במקרים בהם דוד השמש אינו מחמם את המים כראוי, חשוב לדעת לזהות את התקלה בכדי שניתן יהיה לתקן אותה כמה שיותר מהר ולחזור ליהנות מיתרונות הדוד.


אז אילו סיבות יש להפסקת חימום של דודי שמש?


תקלה בגוף החימום


 גוף החימום של הדוד הינו החלק שמחמם את המים, והוא החלק הנוטה ביותר לתקלות בדודי שמש. חלק זה מתקלקל בעיקר בשל הצטברות אבנית סביבו אשר מונעת פעולה תקינה שלו. בכדי לתקן בעיה זו, כל שיש לעשות הינו להחליף את גוף החימום, אולם מומלץ לבצע גם ניקוי אבנית בדוד בכדי להימנע מהישנות הבעיה במהירות והרס גוף החימום החדש.


תקלה בתרמוסטט


התרמוסטט בדוד הינו החלק האחראי על ויסות הטמפרטורה בו- פעולה חשובה ביותר הן לשם חימום המים והן לשם מניעת נזק לדוד על ידי חימום יתר. לרוב, התרמוסטט מווסת את המים לחום של 65 מעלות, אולם במקרים בהם הוא מתקלקל בשל שימוש רב בדוד או פגיעה חיצונית, הדוד עלול להפסיק לחמם את המים לחלוטין או לחמם אותם לטמפרטורה נמוכה מהרצוי. במקרה זה, יש להחליף את התרמוסטט.

נזילה


 חלקים שונים בדוד אחראיים לאטימותו, אולם הם נשחקים עם השנים ועלולים להוביל לנזילה. נזילות אלו גורמות לקצרים בדוד אשר משפיעים על פעולת החימום, והן מתחלקות לשני סוגים- נזילות מהפלאנג', אשר ניתן לתקן על ידי החלפתו, ונזילות מגוף הדוד אשר מחייבות החלפה של הדוד כולו.


הכרת הסיבות להפסקת פעולת החימום של הדוד מסייעת בתיקונן בהקדם



כאשר מודעים לסיבות אשר עלולות לגרום לבעיות בפעולת החימום של דוד שמש, קל יותר לזהות אותן כאשר הן מתרחשות ולטפל בהן בהתאם בהקדם האפשרי, כאשר בכל מצב מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בתחום לשם ביצוע העבודה הטובה ביותר. 

המאמר נכתב באדיבות  טל סחר- דוד שמש החזק במדינה 

יום רביעי, 5 באוקטובר 2016

5 טיפים לבחירת דוד שמש חדש לבית

ברוב הבתים ניתן למצוא כיום דודי שמש, וחשוב לדעת כיצד לבחור אחד


דודי שמש משפרים בצורה משמעותית את איכות חיינו, ומאפשרים לנו ליהנות ממים חמים מבלי לעשות שימוש בחשמל לשם חימומם בימים שמשיים, אשר במדינת ישראל הינם רוב ימי השנה, אולם בכדי ליהנות מדוד שכזה בצורה הטובה ביותר, חשוב לדעת כיצד לבחור אותו מראש.


אז הנה 5 טיפים לבחירת דוד שמש


·         גודל הדוד: ראשית, חשוב לדעת להתאים את גודל הדוד לגודל המשפחה כדי שכולם יוכלו ליהנות ממים חמים. הגדלים הסטנדרטיים של דודי שמש הינם של 80, 120 ו 150 ליטרים, כאשר ניתן למצוא דודים גדולים יותר. כל אדם זקוק לכשלושים ליטרים של מים, ובכדי לקבוע את נפח הדוד הדרוש שלכם יש להכפיל את מספר הנפשות בבית ב30 ולבחור בדוד בעל הנפח הגדול יותר מהמספר שהתקבל.

·         תו תקן: תו התקן לדודי שמש על פי מכון התקנים הישראלי הינו תו תקן 579.2. אמנם ניתן למצוא דודי שמש ללא תו תקן בשוק, אשר יהיו גם זולים יותר, אולם במקרים רבים הם יפעלו פחות טוב ויגרמו לבעיות רבות, ולכן כדאי להימנע מהם ולרכוש דוד בעל תו תקן.

·         חומר בידוד: נעשה שימוש בחומרי בידוד שונים בדודי שמש של חברות שונות, אשר משפיעים על פעילות הדוד. חומר הבידוד המומלץ ביותר לשימוש הינו פוליאוריטן מוקצף, ומומלץ לרכוש דוד המכיל אותו.

·         אחריות: תמיד כדאי לקנות דוד בעל אחריות, היות ותקלות בדודי שמש עלולות להיות יקרות ומורכבות לתיקון, ואחריות על הדוד יכולה לחסוך לכם עשרות ומאוד שקלים בשנה.

·         ציפוי: ציפוי אמיל אינו קיים בכל דודי השמש, אולם הוא משפיע על איכות המים ומספק מים נקיים יותר. מסיבה זו, מומלץ לבחור בדוד שמש בעל ציפוי מסוג זה על פני דודי שמש בעלי ציפויים אחרים או ללא ציפוי כלל.


טיפים פשוטים אלו יסייעו לכם בבחירת הדוד המתאים לביתכם



בעזרת טיפים אלו, תוכלו לבחור את דוד השמש הטוב ביותר עבור ביתכם ומשפחתכם, וליהנות ממנו לאורך שנים. 

יום רביעי, 3 באוגוסט 2016

כיצד ניתן לשמור על דוד השמש שלנו?

דוד השמש הינו גורם משפיע על איכות החיים ולכן נרצה לשמור עליו היטב


דמיינו מצב כזה: ערב, חזרתם עייפים מהעבודה, אתם משתוקקים למקלחת חמה, הייתה שמש כל היום אבל בכל זאת אין מים חמים. 

מצב מתסכל לא כך? על מנת להימנע ממצבים שכאלו נרצה להקפיד ולשמור על דוד שמש, כדי להמשיך ליהנות ממים חמים בימים שמשיים, וכמובן כדי לשמור על אורך חיי הדוד. ישנם מספר פעולות שתוכלו לבצע בכדי לשמור על אורך חיי דוד שמש, חלקן פשוטות וחלקן עשויות להיות יותר מורכבות.


מה ניתן לעשות כדי לשמור על דוד השמש?


·         ניקוי הקולטנים – קולטני דוד שמש עומדים על הגג בכל ימות השנה, הם סופגים חום, קור, רוחות, אבק, גשם ועוד. לכן, חשוב מדי פעם לנקות את הקולטנים מאבק, עלים יבשים ועוד לכלוך שהצטבר עליהם בכדי להבטיח קליטה טובה ויועלה יותר של שמש, וגם בכדי למנוע שחיקה של הקולטנים עצמם.
·         בדיקת אבנית – המים ברוב אזורי הארץ מלאים באבנית מאחר והם מים קשים. בדוד שמש המים עוברים חימום ולכן ישנה הצטברות גדולה מאוד של אבנית, בין אם במיכל, בצינורות, או על גוף החימום של הדוד. חשוב להקפיד לבצע בדיקות אחת לתקופה על מנת לוודא שאין הצטברות אבנית בחלקי הדוד. ניתן לבצע גם ניקוי אבנית לדוד (רצוי לא באמצעות חומרי ניקוי כי הם ייכנסו למחזור המים הביתי שלכם), או אפילו להתקין מסנן מים לדוד אשר יוריד את רמת האבנית במים הנכנסים מהמערכת הביתית.
·         בדיקת שחיקה – כאמור, דוד שמש נמצא על הגג, חשוף לעולם החיצוני ולתופעות מזג האוויר. לכן מומלץ מאוד לבצע בדיקות מדי פעם ולוודא שאין הצטברות חלודה, חורים או מכות על מיכל המים. בנוסף, רצוי לוודא שהקולטנים והדוד מחוברים היטב לגג ושאין שחיקה בחיבורים על מנת לוודא בטיחות.


במקרים רבים תרגישו שאינכם יכולים לבצע פעולות אלו לבד



תחזוקת דוד שמש היא חשובה מאוד אך אינה פשוטה. לרוב תרגישו שהטיפול בדוד הינו מעבר ליכולותיכם ולכן תבחרו להיעזר באנשי מקצוע. כאשר אתם בוחרים באנשי מקצוע לטיפול בדוד שלכם, כדאי לבחור בחברה מנוסה ואחראית עם ידע רב וניסיון של שנים.