פוסט מוצג

מהו דוד שמש חכם?

כמו בכל תחום אחר, גם בכל הנוגע לדודי שמש אנחנו עוברים לעולם חכם יותר בכמעט כל תחום של חיינו כיום, אנחנו עוברים להתבססות על תשתיות חכמו...

יום רביעי, 6 בדצמבר 2017

דוד חשמלי - צריכת חשמל

השמש החמה שפוקדת את שמי הארץ לאורך רוב ימות השנה ומגיעה לשיאים חדשים בכל שנה בתקופת הקיץ גורמת לנו הישראלים לבזבז הרבה פחות כסף על מקלחת חמה. דוד חשמלי הוא זה ששומר על הסטנדרט הזה גם בחורף אך במקרה זה כדאי להתחיל להתעניין בכסף שאתם משלמים ואת הדרכים שלכם לחסוך בעלויות.

דוד חשמלי כקומקום גדול


הדוד החשמלי שנמצא בבית של כולנו הוא למעשה אחד המתקנים החשובים ששומרים על איכות החיים שלנו גבוהה גם בימי החורף. דמיינו לעצמכם מה זה להעביר חורף בלי מקלחת ומהר מאוד תבינו שהכסף שלכם יקנה לכם כל מקלחת חמה תעלה ככל שתעלה. עם זאת, במקום להשלים עם זה שהוצאות החשמל בחורף יהיו גבוהות בתקופת החורף בגלל מקלחת פעם ביום לכל נפש בבית בממוצע, יש דברים שניתן לעשות כדי לקזז בהוצאות החשמל אפילו על ידי מספר פעולות פשוטות

דוד חשמלי  - צריכת חשמל ודרכי חיסכון


·         אי אפשר להתחיל לדבר על דוד חשמל בלי לציין את העלויות שלו ובמה הן תלויות. דוד חשמלי שפועל כשעה שלמה יגבה מכן בין 90 אגורות ועד 3 שקלים. אמנם זה נשמע לכם מחיר נמוך ביותר אך תיקחו בחשבון שבמשפחה ממוצעת הוא דולק בערך שעתיים ביום ולמשך חודש שלם זה כבר נהיה 60 שעות, וזה בלי המקרים בהם תשכחו אותו דולק. צריך לזכור שבסך הכול מדובר על מקלחת, בסיסית ככל שתהיה.

·         המחיר תלוי כמובן בגודל דוד השמש וביעילותו של הדוד החשמלי. דודים גדולים קשה יותר לחמם ולכן חשוב מאוד להתאים את גודל הדוד למספר הנפשות בבית ולאופי השימוש במקלחת. בנוסף, כדאי לקנות דודים יעילים מחברות אמינות כיוון שייתכנו הבדלים קטנים בניצול האנרגיה שלאורך השנים יגררו הבדלים משמעותיים.

משאבות חום יעילות כפליים


משאבות חום יכולות לספק לכם מקלחת חמה ונעימה בעלויות נמוכות הרבה יותר. משאבות אלו הולכות ונהיות נפוצות יותר ויותר בשנים האחרונות ויותר ישראלים מבינים שעדיף לשלם על המערכת, גם אם היא יקרה, כדי לחסוך בעתיד. כך ההשקעה משתלמת בכל רגע שהמערכת מותקנת בחיסכון משמעותי כבר מההפעלה הראשונה. דוד חשמלי עם מערכת כזו לא יהיה מתקן בזבזני כל כך וזה דבר שכל אחד צריך לשקול.


יום שני, 30 באוקטובר 2017

החלפת חמם בדוד - כיצד מבצעים זאת

הכירו את החלק החשוב בדוד


דוד חשמלי ודוד שמש, שניהם מכילים מנגנון חשמלי לחימום המים שמתאפשר על ידי גוף החימום. גוף החימום פועל בהנעה חשמלית ממש כמו קומקום גדול והוא זה שמעלה את חשבון החשמל שלנו משמעותית בחודשי החורף. גוף החימום יכול לגלות בעיות רבות במהל חייו, כאלו שיחייבו אתכם לפתרון מהיר אם אתם רוצים מקלחת חמה. למעשה, החלפת גוף החימום יכולה להיות עצמאית לחלוטין בסדר פעולות יחסית פשוט.

החלפת חמם בדוד - כיצד מבצעים זאת?


·         החלפת החמם אינה אורכת זמן רב ואינה מסובכת אך עדיין קיימת מחלוקת האם כל אדם יכול לבצע אותה או שכדאי מאוד להיעזר בחשמלאי או טכנאי דוד שמש מקצועי. חשוב מאוד להיזהר עם כל הכבלים והחיבורים כיוון שהם יכולים להיות סכנת חיים בעיקר עקב המתאר המימי של דוד השמש אך בעבודה זהירה עם ציוד מתאים אין סיבה שלא תבצעו אותה לבד, אך ורק בתנאי שיש לכם ידע בסיסי בתחום וזוג 'ידיים טובות'.

·         ההחלפה חייבת להתחיל בפתיחה של הדוד. זה יכול להיות רגע מרגש עבורכם כשסוף סוף תבינו איך הדוד נראה מבפנים. הדוד ייפתח לחלוטין מה שמצריך סגירה של ברז המים וריקון של כל המים שבפנים. רק אחרי שכל המים התנקזו אפשר לראוות את החמם בבירור כאשר גם האבנית, אחת מהבעיות הראשיות והורסת חממים סדרתית, התרוקנה ואינה מפריעה.

·         יש לפרק את החמם הישן ולהתקין את החדש. לא מדובר בחיבורים מסובכים מידי ובאמצעות הברגה ניתן להתקין אותו במהירות. לאחר מכן חשוב לסגור את הדוד היטב, לפתוח את הברז ולוודא שאין נזילה.

כל כמה זמן צריך החליף את החמם?



היות וגוף החימום הוא אחד המוקדים הבעייתיים ביותר שיש מכל חלקיו של הדוד גם ההחלפה שלו נעשית בצורה תדירה יותר. יש האומרים שצריך להחליף את גוף החימום כל שנתיים או שלוש, יש טכנאי דודי שמש שימליצו לכם להחליף כל שלוש עד חמש שנים ויש כאלו שיאמרו לכם את הפתרון הכי חסכוני שיש: להחליף רק כשבאמת צריך. אמנם לחכות שתהיה בעיה זה לא תמיד פתרון טוב אך גם החלפה כל כמה שנים לא מחויבת מן המציאות ולכן חשוב להיות קשובים לבעיות שיש בדוד ולבצע בדיקות תקינות לפחות אחת לשנה. בדיקה קצרה תוכל לחסוך לכם כאבי ראש רבים בהמשך.

יום ראשון, 24 בספטמבר 2017

אילו חברות דודי שמש מובילות יש בשוק היום

אסור להתפשר על דוד השמש שלכם


אם יש המצאה אחת שבלעדיה החורף שלנו היה הרבה פחות איכותי אלו הם דודי השמש. הם נמצאים בגגות של כולנו ומבצעים עבודת קודש ובלעדיהם בלי ספק היינו מתקלחים בחורף הרבה פחות. יש דודי שמש מחברות שונות ולפעמים קשה מאוד להבין מיהן החברות הבטוחות, אלו שמספקות דודים איכותיים וחזקים שיהיו עמידים לאורך זמן. כל חברה מציעה מחירים שונים ומנסה להבליט את הייחודיות שלה ולפעמים קשה לנו להבין מיהן אותן חברות ומה כל כך מיוחד בהן ולכן קיבצנו כאן את החברות המובילות בתחום כדי שתדעו במי לבחור.

אילו חברות דודי שמש מובילות יש בשוק היום?


·         אחת החברות המבוילות בשוק היא חברת טל סחר. טל סחר מייצרת דודי שמשחזקים במיוחד שמאימים לבתים פרטיים, למגזר העסקי ולמפעלים גדולים ביותר. הדודים חזקים מאוד ועמידים בפני תנאי מזג אוויר קשים ונדמה ששום דבר לא יכול לפגוע בהם, גם לא הסופה החזקה ביותר.

·         חברת כרומגן היא עוד אחת מהחברות המוכרות ביותר. דודי השמש שלה איכותיים מאוד ועומדים בתקנים הכי מחמירים שיש ועשויים מפלדה איכותית מצופה באמייל. כל המוצרים מיוצרים בהליכי בקרה קפדניים ביותר ועמידים בפני חלודה.

·         אמקור היא אחת החברות הגדולות ביותר וגם היא עובדת בשוק הארצי והבינלאומי. היא מתמחה בייצור דודי שמש, קולטי שמש ומערכות חימום מרכזיות כבר למעלה מ-40 שנה ומייצרת מערכות סולאריות באירופה, אמריקה הצפונית הדרומית, הפיליפינים, האיים הקריביים ואפריקה.


השירות עושה את ההבדל



כשאנחנו מדליקים את הבוילר או פותחים את המים החמים בקיץ אנחנו לא מרגישים בהבדל בחימום בין דוד לדוד. מה שחשוב לנו זה לקבל מים חמים וכל דוד פועל באותה דרך כאשר איכות החלקים קובעת את איכות ההפעלה. יחד עם זאת, עוד פרמטר שמשתנה מאוד בין החברות היא השירותים שמציעות אותן חברות.

 יש חברות שמציעות אחריות לכמה שנים, יש חברות שמציעות טכנאי דודי שמש שיגיע במהירות בכל שעה כשעולה בעיה ויש חברות שמציגות שירותים רעים ולא אכפתיים ללקוחות אחרי התקנה. חשוב לקרוא באינטרנט חוות דעת ולשאול בני משפחה וחברים האם הם מרוצים מהחברה שלהם וכך תקבלו תמונה מקיפה יותר.

יום שבת, 19 באוגוסט 2017

כיצד פועל דוד חשמלי

דוד חשמל או דוד שמש?


אנשים רבים בטוחים שדוד שמש הוא הדוד היחידי שיכול להיות מותקן ולא מבינים שיש שני סוגים של דודים. לא מדובר כאן על חימום בגז שמוצת על ידי ניצוץ חשמלי, ההתקן המפורסם שנתפש בישראל כמסוכן, אלא על דוד שדומה מאוד לדוד השמש הרגיל אך למעשה אין לו יכולת חימום באמצעות קרני השמש. דוד זה נקרא דוד חשמלי והוא נפוץ בישראל בעיקר בדירות שכורות, בעיקר דירות מפוצלות, כאשר היעילות שלו יכולה להיות טובה יותר, ההתקנה שלו פשוטה יותר וגם חימום המים נעשה בצורה מהירה יותר.

כיצד פועל דוד חשמלי?


·         לדוד חשמלי אין פאנלים סולריים כמו לדוד שמש והוא פועל אך ורק על חשמל. הכול מתחיל ממיכל מים ממש כמו מיכל מים של דוד שמש, רק שכאן מדובר על מיכל קטן יותר ולכן החימום נעשה בצורה יעילה ומהירה יותר. את גודל המיכל אפשר להתאים לפי כמות הנפשות בבית כאשר עיקר ההפעלה היא כמובן למקלחת חמה בחורף.

·         חשוב לציין שבעזרת דוד חשמלי יש צורך להפעיל את הדוד בכל עונות השנה גם אם רוצים מקלחת חמה בקיץ. גם אם יהיה בחוץ חמסין של ארבעים מעלות המים במיכל לא יתחממו. אם הדוד החשמלי נמצא בגלל יכול להיות שהמים יהיו חמימים אך פעמים רבת הדוד נמצא בתוך הדירה כאשר יש לו גומחה משלו שמבודדת את המים.

·         כדי לחמם את המים שנמצאים במיכל יש צורך להדליק את המפסק. המפסק שנמצא בתוך הבית מחמם את המים באופן חשמלי על ידי גוף חימום שנמצא בתוך המיכל. ההרתחה של המים מתבצעת ביחד עם תרמוסטט שמאזן את הטמפרטורה. אי אפשר לחמם יותר מ65 מעלות כיוון שילדים יכולים לסבול מכוויות. אם אין תרמוסטט בדוד החשמלי כדאי שתדאגו לאחד.

מהמיכל ישר לברזים



המים במיכל מתחממים במהירות ודוד בסדר גודל ממוצע מתחמם למקלחת או שתיים תוך חצי שעה, בניגוד לדוד שמש גדול שבתקופת החורף לוקח לו לפחות שעה. אחרי שמיכל המים התחמם אתם יכולים לפתוח את הברז ודרך הצנרת של הדוד, המים ירו מהמיכל עד לצנרת הביתית ואתם תיהנו ממים חמים.

יום שבת, 6 במאי 2017

מהו דוד שמש חכם?

כמו בכל תחום אחר, גם בכל הנוגע לדודי שמש אנחנו עוברים לעולם חכם יותר


בכמעט כל תחום של חיינו כיום, אנחנו עוברים להתבססות על תשתיות חכמות יותר ונוחות יותר לשימוש על בסיס יום יומי. בין אם מדובר בטלפונים החכמים שלנו, בין אם מדובר ברכבים שלנו ובין אם מדובר במוצרי המטבח שלנו – הכל נהיה חכם יותר וטכנולוגי יותר, והדבר לא פסח גם על דוד השמש. בפועל, דוד שמש מבצע עבודה פשוטה ביותר ובדרך כלל אין צורך בעבודה חכמה שלו – חימום מים בהתבסס על חום השמש, עם מערכת חימום חשמלית שמגבה את חימום השמש. עם זאת, כיום קיימות אפשרויות איכותיות ביותר של מערכות דודי שמש חכמים – וכעת נכיר את המערכות האלה ואת האפשרויות שהן מעניקות לנו


מהם בדיוק דודי שמש חכמים, כיצד הם עובדים ומהן האפשרויות שלהם?


·         תכנון חימום – התכונה העיקרית והאיכותית של דוד שמש חכם היא היכולת לתכנן מראש את זמני החימום של הדוד. כך, אם רוצים להבטיח כי יהיו מים חמים בשעות הבוקר או כשחוזרים מהעבודה – אפשר לעשות זאת בלחיצת כפתור ובאמצעות תוכניות קבועות של חימום מים, בצורה מדויקת בהתאם לאורך המקלחת ולטמפרטורה הרצויה.

·         שליטה מאפליקציה - כיום ישנן אפשרויות של שליטה על דוד שמש באמצעות אפליקציה, כך שניתן לחמם מים או לראות מה מצב המים החמים מהטלפון שלנו כשאנחנו בדרך חזרה הביתה או כשאנחנו שוכבים במיטה שלנו.

·         חיסכון בכסף – דוד שמש חכם חוסך לכם לא מעט כסף, משום שהוא לומד את מערכת החימום בדוד שלכם ויודע להשתמש בה בצורה אידאלית, חסכונית ומהירה בכדי להגיע לחימום אידאלי וחסכוני. באמצעות המערכת החכמה אתם מקבלים חיווי על מצב המים החמים ועל סטטוס החימום, וכך ניתן לכבות את החימום באופן אוטומטי כאשר הוא אינו נחוץ ובזבזני.


השקיעו בדוד השמש של העתיד, תחסכו כסף והבטיחו לעצמכם נוחות לאורך זמן



ההשקעה בדוד שמש חכם היא השקעה ראשונית גבוהה יותר במערכת דוד השמש, אך היא משתלמת לאורך זמן – בנוחות גבוהה במיוחד בשימוש בתשתית הביתית של חימום המים, ובחיסכון לא קטן בכסף לאורך חודשי החורף.

יום רביעי, 29 במרץ 2017

כיצד בנויים דודי חשמל?

דודי חשמל בנויים על בסיס מערכת חשמלית. תפקידה של המערכת הוא לחמם את המים גם בחורף וגם בקיץ. היתרון הגדול ביותר של הדוד הוא שאין צורך בהתקנת קולטי שמש כדי לחמם את המים. בנוסף, המבנה של הדוד בטיחותי והוא מורכב מהחלקים הבאים:

א. גוף חימום – החלק הכי חשוב של הדוד הוא גוף החימום. גוף חימום חשמלי עשוי צינורית נירוסטה או נחושת. בתוך הצינורית מושחל חוט להב מבודד ממגע ובקצה שלו מותקנים קצוות. חשוב לציין שכל הדודים בישראל מכילים גוף חימום, גם דודי שמש, וזאת על מנת לאפשר להם לפעול בחורף. כמו כן, גופי החימום הם טבולים כדי שיוכלו לבוא במגע עם המים.

ב. מכל המים – אי אפשר להבין כיצד בנויים דודי חשמל מבלי להזכיר את מכל המים. זה המקום שבו המים נאגרים לפני שהם מגיעים לברזים. הדוד יכול לשמש לצריכה פרטית, ביתית, תעשייתית, חקלאית, מסחרית ועוד. המכל הוא בדרך כלל בצורת גליל מוארך עשוי פלדה ובתוכו קיים חומר בידוד תרמי.

ג. צנרת מים – צינורות מתכת אחראים כאמור להעביר את המים מהדוד לברזים ולנקודת הצריכה. ההבדל בין דוד שמש וחשמל הוא שאת הקולטים של הראשון מתקינים מחוץ לבית ולכן הצינורות צריכים לעבור דרך ארוכה יותר, לעומת השני שמותקן בתוך הבית ולכן המים מתחממים יחסית במהירות.

התקנת דוד בצורה בטיחותית


התקנה של דודי חשמל בתוך בתים או מבנים מחייבת מטבע הדברים עמידה בסטנדרטים מחמירים מאוד של בקרת איכות. סטנדרטים אלו קובעים את עמידות הדוד מפני בלאי, שחיקה ונזקים נוספים. התקנה מקצועית יכולה למנוע מהדוד להתפוצץ ולהגן מפני נזילות ורטיבות. התקנה של הדוד בצורה בטיחותית היא בדרך כלל חלק בלתי נפרד מהשירות שניתן על ידי חברות מקצועיות, אך חשוב לבדוק שהוא אכן מגולם במחיר.
מבחינת הלקוח, היכרות עם המבנה של דודי חשמל יכולה להיות פקטור משמעותי בהשוואה עם דודי שמש. ברוב הבתים בישראל יש דודי שמש 

יום ראשון, 19 בפברואר 2017

המדריך לתיקון דודי שמש

אם ישנה תקלה בדוד השמש שלכם, אתם צריכים לטפל בה בצורה מקצועית


דוד השמש הוא מרכיב חשוב מאין כמותו בניהול משק הבית של כמעט כל אחד מאתנו, כאשר תפקידו הוא לספק לנו מים חמים בברזים השונים בבית – מה שנשמע חשוב ובסיסי ביותר, וזה רק ממחיש עד כמה מדובר במרכיב חשוב. דוד השמש אחראי על איכות החיים שלנו ועל היכולת שלנו לקיים שגרת חיים חסכונית גם כאשר אנחנו מתקלחים במים חמים ביותר – כשהוא חוסך לנו את ההוצאה החשמלית של הדלקת הדוד במשך מרבית חודשי השנה. כשישנה תקלה בדודי שמש, יש צורך לתקן אותם בצורה יעילה – וחשוב לדעת כיצד לעשות זאת.

כל מה שאתם צריכים לדעת על תיקון של דודים, ועל התקלות האפשריות בדוד

·         מה התקלות האפשריות? ישנו מגוון לא קטן של תקלות שיכולות להיגרם בדודי שמש, וחשוב להכיר כמה נפוצות מהן ואת מה שנגרם בעקבות תקלות אלה, בכדי לזהות אותן. כך, לדוגמה, ישנם מקרים בהם החימום החשמלי של דוד השמש לא עובד כמו שצריך, ואין מספיק מים חמים גם לאחר הדלקה ארוכה – מצב זה יכול להיגרם מסתימה או תקלה בצנרת הדוד, וכן מהצטברות של אבנית על גוף החימום. עוד תקלה נפוצה היא בקולטני השמש – מצב שבדרך כלל יחייב החלפה שלהם.

·         כיצד מטפלים? בכדי לטפל בצורה יעילה בתקלות בדודי שמש, לאחר שאתם מכירים את התקלות השונות, צריך לדעת במה בכלל ניתן לטפל בכוחות עצמכם. ניקוי של הפילטר, לדוגמה, הוא דבר שאתם יכולים לבצע בעצמכם – אך במרבית המקרים, בכדי להסיר אבנית, להחליף צנרת, להחליף קולטנים או לבצע תיקונים בגוף הדוד – תזדקקו לשירות מקצועי של טכנאים.

במרבית המקרים, תזדקקו לטיפול מקצועי על מנת לתקן את דוד השמש שלכם


בסופו של דבר, דודי שמש הם מרכיב חשוב ביותר בשגרת החיים של מרביתנו, ומשום כך כאשר יש בהם תקלה אנחנו צריכים לא להשאיר מקום לטעויות ולוודא שהם מתוקנים בצורה היעילה ביותר. משום כך, חשוב מאוד לפנות לגורמים מקצועיים במצב שכזה, ולא לנסות לתקן בעצמכם ולגרום לנזק.